EntornExcursions a Peu

Què fer?Camprodon

Camprodon està situat enmig de muntanyes al Pirineu de Girona a la comarca del Ripollès. El seu atractiu s’ha consolidat com un referent en el turisme de la natura, la cultura i el lleure.

Ermita del Remei

1 hora

Just sortint del Càmping, girarem a mà esquerre passant pel
costat de la piscina i les pistes esportives, seguirem el camí que va pujant fins arribar a un trencant a mà esquerre (camí de sorra), indicat com a ERMITA DEL REMEI. No es pot accedir a l’interior de l’Ermita, però els voltants són molt bonics i sovint hi trobareu vaques pasturant.

Anada i tornada: 1 hora caminant. S’hi pot anar amb nens petits sense problema.

Sant Pau de Seguries

2 hores

Sortint del Càmping a mà esquerre passant pel costat de la piscina i les pistes esportives, seguirem pel camí tot recte durant 3 km fins arribar a la carretera. Hem de fer 200m per carretera fins arribar a la població de Sant Pau de Seguries.

El camí fins arribar a Sant Pau està en molt bon estat, a l’estiu hi toca l’ombra i és una passejada molt agradable.

Anada i tornada: 2 hores.

Excursió circular
El Remei – Sant Antoni

10-11 km

Passarem pel punt 1, i seguirem les indicacions de “El Remei”, a mà esquerre.

Un cop arribeu a l’Ermita del Remei, veureu que just a sota de l’Ermita, hi ha un pas de vaques. Aquest accés és el camí a seguir per dirigir-nos cap a l’Ermita de Sant Antoni.

A partir d’aquest punt, s’ha de seguir les fites del GR (groc blanc) i seguir el camí que enfila la muntanya. A mig camí, hi ha una creu, seguiu aquest corriol.

Un cop arribeu al Collet d’en Sivilla (punt 3), dirigiu-vos cap a l’esquerre tal i com marca l’indicador cap a Sant Antoni.

Al punt 4, trobareu la pista que puja de Camprodon, Sant Antoni us queda just al davant.

Un cop a Sant Antoni, teniu dues possibles baixades: un camí bastant vertical (accés just darrere les antentes) o bé el camí més suau, surt sota de l’Ermita direcció Camprodon.

Independenment del camí escollit de baixada, anireu a parar al poble de Camprodon, per tornar al Càmping només cal que us dirigiu cap al Parc de la Mare de la Font i a continuació direcció la gasolinera. A l’alçada de la gasolinera, hi ha un camí paral·lel a la carretera que us porta al Càmping de nou.

Camprodon anar i tornar

2.5 km 35 min anada

Sortint del Càmping, agafem el camí veïnal que pasa pel costat de la sala de jocs direcció Camprodon (sortint del Càmping a mà dreta).

Agafarem el camí i seguirem tot recte fins arribar a la gasolinera Repsol. A partir d’aquí haurem de caminar pel lateral de la carretera 150 metres fins arribar a l’entrada del poble.

Excursió a la Ral
S’ha de creuar el riu

3 km anar i tornar

Sortint del Càmping, agafem el caminet direcció Sant Pau de Seguries, passant pel costat de la piscina i de la zona esportiva. Seguirem el camí fins arribar a una baixada, a mà dreta, trobareu un accés al riu. El riu s’ha de creuar, i agafar un camí que surt a mà esquerre.

Arribareu al poble de La Ral. S’ha de tornar pel mateix camí.

Una excursió molt maca i divertida per fer en família els mesos de més calor.

Sant Miquel de Cavallera

2.9 km 45 min anada

Sortirem del Càmping pel pont de l’entrada i anirem direcció Camprodon per la carretera C-38 fins arribar a la Colònia Estabanell (400m).

Anirem pujant fins arribar a Sant Miquel de Cavallera. Les vistes són espectaculars.

Compte si hi aneu els mesos de més calor, ja que no toca massa ombra.

Excursió al riu

200 m

Des del Càmping podeu arribar en 3 minuts al riu Ter. Seguiu el pàrquing de cotxes i al final del pàrquing, trobareu la baixada cap al riu.

Caçar Bolets

Des del Càmping i per tota la comarca del Ripollès hi
podeu trobar bolets com els rovellons, camagrocs,
ceps, camasecs, etc.

No cal anar massa lluny del Càmping per trobar-ne.

Recordeu respectar el bosc i no deixar cap deixalla,
respectar el bestiar i el medi.